Trabzon’da Eğitim Derin Bir Yoldan Sapıyor: Eğitim Sen’den Kritik Uyarı

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Eğitim Sen Trabzon Şube Yürütme Kurulu adına Muhammet İkincı, 2024–2025 eğitim yılına dair yaptığı değerlendirmede, sınırlı kaynaklarla yürütülen eğitimin niteliğinin düştüğünü ileri sürdü. Trabzon’daki okullarda fiziki altyapı eksiklikleri, ücretli öğretmen uygulamalarının yaygınlaşması ve akademik liyakat yerine siyasi kayırmaların öne çıktığını belirten İkincı, eğitimin laik- bilimsel özünden uzaklaşmasının tehlikelere işaret ettiğini söyledi. 1. Kamusal Eğitim Zayıflıyor İkincı, Trabzon’daki okul binalarının yetersiz, dersliklerin kalabalık ve donanımların eksik olduğunu söyledi. Özel okullara teşviklerin sürmesine rağmen kamu okullarının sahipsiz bırakıldığını belirterek, okulların ihtiyaçlarının çoğunlukla veli katkısıyla karşılandığını dile getirdi. 2. Öğretmen Açığı ve Ücretli Öğretmenleşme Özellikle özel eğitimde kadrolu öğretmen eksikliğinden yakınan İkincı, ücretli öğretmen uygulamasının öğretmen ve öğrenciler açısından büyük tehdit oluşturduğunu vurguladı. Bu uygulamanın yoksulluk sınırının altında maaşlarla öğretmenleri çalıştırdığını belirtti. 3. Liyakat Yerine Torpil ve Sendikal Ayrımcılık Eğitim kurumlarında görev ve atamalarda objektif kriterlerin kullanılmadığını belirten Eğitim Sen, siyasi ve sendikal yakınlıklara göre liyakatsiz atamalar yapıldığını iddia etti. Bu durumun kurumsal işleyişi zayıflattığını ifade etti. 4. Yeni Müfredat Bilimsel Değil Ideolojik 2024 müfredatının öğrencileri çağdaş bilgi yerine dogmalara yönlendirdiğinin altını çizen İkincı, laik ve bilim temelli eğitimin giderek gerilemekte olduğunu vurguladı. Meslektaşlarının sisteme dair ciddi endişelerini kamuoyuna taşıdı. 5. Eşitsizlikler Derinleşiyor Adrese dayalı kayıt sistemiyle eşitsizlikleri azaltmayı hedefleyen uygulamaların Trabzon’da işe yaramadığına dikkat çeken İkincı, ulaşım, beslenme ve barınma gibi konularda yoksul öğrencilerin mağduriyet yaşadığını dile getirdi. 6. Mesleki Güvencesizlik: Öğretmenlik Meslek Kanunu Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun eşitsizlik yarattığını belirten İkincı, bu uygulamanın öğretmenler arasında uyumsuzluk, güvencesizlik ve çalışma barışını bozduğunu ileri sürdü. Öğretmenlerin ekonomik baskı altında çalışmaya zorlandığını ifade etti. Eğitim Sen'in Talepleri: Talep Başlığı İçeriği Laik, bilimselliğe dayalı parasız eğitim Kamu eğitimi gerçeğine uygun, bilimsel müfredat Meslek Kanunu iptali ve demokratik süreç Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun kaldırılması dise demokratik yeni yasa Kadrolu öğretmen ataması Trabzon’daki tüm okullarda güvenceli öğretmen istihdamı Destek programları Ücretsiz öğün, ulaşım ve kırtasiye desteği Müfredat yeniden düzenlensin Katılımcı, laik, bilimsel anlayışla hazırlanmalı Atamalarda şeffaflık ve liyakat Her atamada objektif ve eşitlikçi kriterler uygulanmalı Eğitim Sen’in açıklamasıyla İkincı, “Eğitim halkındır, onu kamuya teslim etmeye kararlıyız” diyerek, laik, bilimsel ve kamusal eğitim mücadelesine devam edeceklerini belirtti.
 
Geri
Üst