Oyunlar radikalleşmenin yeni alanı

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Aşırılık yanlısı grupların çevrim içi oyunlar üzerinden özellikle çocukları ve gençleri hedef alarak propaganda yaptığına dair uyarılar artıyor. Uzmanlara göre, bu durum aşırılık ve radikalleşmenin dijital oyun platformlarında kök salmasına neden oluyor. Avrupa Komisyonu’na göre dünya çapında 900 milyondan fazla oyuncusu bulunan çevrim içi oyun sektörü, sadece eğlence değil, aynı zamanda aşırılık yanlılarının hedef alma alanı haline de geliyor. Video oyunlarıyla bağlantılı radikalleşmenin arttığını gösteren çalışmalar, özellikle aşırı sağcı temaları öne çıkaran oyunlar aracılığıyla çocuklara nefret söyleminin aşılandığını ortaya koyuyor. GEMS (Games and Extremism) projesi kapsamında Atina’da düzenlenen etkinlikte bu endişe verici eğilim masaya yatırıldı. “12 yaşındaki çocuklar diğer çocukları örgütlüyor” Avusturya merkezli SCENOR kurumunun bilimsel direktörü Daniella Pisoiu, Euronews’e verdiği demeçte şu ifadeleri kullandı: “Oyunlarda bir düşman yaratılıyor: LGBTQ+ toplulukları, Müslümanlar, göçmenler. Bu kişiler tehdit gibi gösterilerek onlara karşı şiddet meşrulaştırılıyor. Diğer yandan bu platformlar, çocukların sosyal ilişkilerini kullanarak şiddeti normalleştirme işlevi görüyor. Artık 12 yaşındaki çocukların başka çocukları örgütlediği örnekler görüyoruz. Aşırılık artık çocukluk yaşlarına inmiş durumda.” Endüstri cephesinden yanıt: Güvenli topluluklar öncelik İsveç merkezli Avrupa Oyun Yapımcıları Federasyonu Genel Müdürü Yari Peka Kaleva ise, oyun endüstrisinin toksik olmayan çevrim içi topluluklar oluşturmak için yıllardır çaba gösterdiğini vurguladı. Kaleva, “Sanatsal özgürlükle nefret söylemi arasındaki dengeyi korumak için platformların daha fazla sorumluluk alması gerekiyor” dedi. Yapay zekâ ile izleme: Watchtower devrede Etkinlikte ayrıca, oyun içi aşırılık yanlısı faaliyetlerin tespiti için geliştirilen Watchtower adlı yapay zekâ aracı tanıtıldı. Bu araç sayesinde şüpheli içeriklerin daha hızlı tespit edilip bildirilmesi amaçlanıyor. Uzmanlar, oyunlardaki radikalleşme faaliyetlerine karşı en etkili yöntemlerden birinin kullanıcıların dikkatli olması ve içerikleri platformlara bildirmesi olduğunu vurguluyor.
 
Geri
Üst