Hamburg Türk Öğretmenler Derneği’nden “Köken Temelli Kota” Uygulamasına Tepki: "Her Çocuk Eşit Eğitim Hakkına Sahiptir"

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
TÖDER tarafından yapılan açıklamada, çocukların eğitim sürecinde desteklenmesinin kökenlerine göre değil; bireysel farklılıklar, dil yeterliliği ve imkanlar doğrultusunda belirlenmesi gerektiği vurgulandı. “Göçmen kökenli” ifadesinin tek bir kalıba sığmadığına dikkat çekilen açıklamada, bu çocukların çok çeşitli yaşam hikayeleri ve özellikler taşıdığına işaret edildi. Pedagojik temellere dayanmayan bu tür kota uygulamalarının anayasal haklarla da çeliştiğine dikkat çeken dernek, Almanya Anayasası'nın 3. maddesinin 3. fıkrasını hatırlattı: “Hiç kimse soyundan, dilinden, anavatanından ya da kökeninden dolayı dezavantajlı duruma düşürülemez.” Kotaların bu temel hakkı zedelediği vurgulanan açıklamada, farklı kökenlerden gelen çocukların birlikte öğrenmesi ve gelişmesinin önemine değinildi. Eğitimi ayrıştırmanın, kutuplaşmayı artıracağına dikkat çekilerek, okulların kapsayıcı, eşitlikçi ve çok kültürlü yapısını koruması gerektiği belirtildi. Ayrıca, Türkçe konuşan ve göçmen geçmişine sahip bireylerin kültürel ve sosyal gelişimlerinin ancak ortak eğitim ortamlarında sağlanabileceği ifade edildi. Bu çocukların toplumun bir parçası olduğunun altı çizildi. Hamburg Türk Öğretmenler Derneği Başkanı Bilge Yörenç imzalı açıklama, şu mesajla son buldu: “Kota değil, fırsat eşitliği istiyoruz. Her çocuğa, kökeni ne olursa olsun, eşit eğitim olanakları sunulmalıdır. TÖDER olarak, ayrımcılığa karşı durmaya; çok dilliliği ve kapsayıcı eğitimi savunmaya devam edeceğiz.” MANSETDE
 
Geri
Üst