DÜZCE’NİN KALBİ YORULMADI MI?

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
1999’daki büyük yıkımların ardından yeniden yapılanma sürecine giren Düzce, hala şehirleşmede istenilen aşamaya gelemedi. Her gelen yerel yöneticinin kendi vizyonuna göre bir kalıba sokmaya çalıştığı şehir merkezi, adeta yap-boz tahtasına döndü. İlk başkanlık döneminde İstanbul Caddesi'ni araç trafiğe kapatma fikrini dillendiren Mehmet Keleş, ikinci kez koltuğa oturduğunda bunu icraata döktü. 2017'nin temmuz ayında Düzce Belediyesi Yayalaştırma Projesi kapsamında araç trafiğine kapatılan İstanbul Caddesi, 3 Aralık 2018 tarihinde ise dönemin Belediye Başkanı Dursun Ay'ın talebi ve "İl Trafik Komisyonu" kararı ile tekrar ulaşıma açıldı. Bu durum en çok ‘İşimiz olumsuz etkileniyor’ diyen esnafın işine yaradı. Yine Keleş tarafından yüz binlerce lira harcanarak yerleştirilen nostaljik tramvay da bir süre daha gidip-geldikten sonra bir daha raylara çıkmamak üzere istasyona çekildi. Düzce'nin göbeğinde İstanbul'un meşhur İstiklal Caddesi havası oluşturmak isteyen eski Başkan Keleş'in kısa süre de olsa gerçeğe dönüştürdüğü bu hayali çekicinin arkasına yüklenen tramvayla mazi olurken, akıllarda ise cadde için boş yere akıtılan paralar kaldı. 31 Mart 2019 Yerel Seçimleri'nin ardından başkanlık koltuğuna oturan Dr. Faruk Özlü Düzce'nin kalbi konumundaki İstanbul Caddesi'nin daha modern bir hale bürünmesi gerekçesiyle kapsamlı bir proje hazırlattı. Uzmanlarla yapılan görüşmeler sonucu son şekli verilen proje doğrultusunda tramvay rayları söküldü yerine bisiklet yolu yapıldı. Hala daha cevap aranan soru şu; Mehmet Keleş’in tüm icraatları mı gereksizdi? AK Parti’nin görevden el çektirmesine kadar Keleş de sonrasında koltuğa oturan başkanlar da aynı safta yer aldı. Ancak yaşanan iç çekişmeler muhalefeti aratmadı. Peki neden şimdi bu konuyu yıllar sonra yeniden irdeledim, şöyle ki geçmişteki tüm başkanların İstanbul Caddesi konusundaki ‘Ben yaptım oldu’ zihniyeti yüzünden Düzce’nin çarşısı, bir yol güzergahı ve çevresiyle sınırlı kaldı. “Modernleşme” kisvesiyle yönetenlerin istediği kararı almasının sonucunda bu halkın ne istediğine kimse kulak vermiyor. Özetle; sığ görüş ve sığ uygulamalar yüzünden ‘Düzce ilçe görünümünden kurtulamıyor.’ İstanbul Caddesi, Spor Sokak, Gaziantep Caddesi ve Kızılay Meydanı… İşte Düzce’nin çarşısı bu kadar… Düzce’nin ilk AVM’si de yine şehrin göbeğinde… Asar Deresi’nin diğer tarafı adeta ölü şehir… Marketler ve birkaç yeme-içme yeri olmasa o bölgede bir hareketlilik yok. Asar Kemer Park Projesi harcanan milyonlara rağmen beklenenin gerisinde kaldı. Vatandaşa mikrofon uzattığımızda dile getirilen memnuniyetin yerini yorumlarda ‘Devasa demir yığını’, ‘Hani Porsuk Çayı olacaktı?’, ‘Bu proje Düzce’yi yakışmadı’ sitemleri alır olur. Yine her ile kazandırılan Millet Bahçesi’nin adresi de İstanbul Caddesi oldu. Şimdi Cedidiye Meydan Projesi kapsamında mevcut belediye binası da yakın zamanda yıkılacak. Planlama değişmezse, Düzce Valiliği’ne yeni bina yapılınca, belediye; valiliğin mevcut binasına taşınacak. Hal böyle olunca Düzce’de şehirleşme yine İstanbul Caddesi’nde tıkılı kalmaya devam edecek. İmara açılan yeni bölgelerle kent merkezi genişlese de nüfus artsa da beklentiler değişse de Bahçeşehir Bölgesi canlılık beklese de üniversite şehri olmaya uğraşsak da Düzce’nin kalbi genişlemiyor, aynı yerde top sektiriliyor. Düzce’de farklı bir alanda oluşturulacak yeni bir çarşı alanı hem şehir içi trafiğini hem de yoğunluğu alarak İstanbul Caddesi’ni rahatlatır. Akıllara alternatif olarak dönüşüme girecek Eski Sanayi Çarşısı alanı gelse de yine mevcut çarşıya yakınlık ‘rahatlama’ ihtimalini ortadan kaldırıyor. Bolu ve Sakarya gibi örneklere bakıldığında çarşı merkezine uzak noktalarda özel sektör eliyle yapılan büyük AVM ve yeni yaşam alanı yatırımlarının şehirleri nasıl ayağa kaldırdığı ortada… Düzceliler olarak bizler bile alışveriş için bu kentlerin yolunu tutmuyor muyuz? Ama bir yandan da Düzceli esnaf kazansın istiyoruz. Son yıllarda tek katlı mağazalardan oluşan ve çarşı havası verilen projelerin sayısı giderek artıyor. O zaman yeni yatırım alanları ile Düzce’nin tercih sebebi olmasının önü açılmalı…
 
Geri
Üst