Batarya fabrikası müjdesi! Batarya maliyetlerinde düşüş kapıda

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Türkiye, elektrikli araç ve enerji depolama sektöründeki hızlı büyüme ile birlikte lityum iyon batarya üretiminde önemli bir adım atıyor. 2025’in ikinci yarısında faaliyete geçecek üç yeni batarya fabrikasıyla toplam 20 gigavatsaatlik üretim kapasitesi sağlanacak. Bu yatırımlar, sektörde maliyetlerin düşmesine ve teknolojik bağımsızlığın artmasına katkı sağlayacak. Kocaeli’de faaliyet gösterecek Ottomotive firması, iletişim altyapısı için batarya sistemleri üretecek. İstanbul merkezli Reap Battery ise enerji depolama çözümlerine odaklanacak. İzmir’de kurulacak Maxxen fabrikası ise şebeke bazlı enerji depolama sistemleri geliştirecek. Maxxen’in yıllık üretim kapasitesi 10 gigavatsaat, Ottomotive ve Reap Battery fabrikalarının kapasitesi ise her biri 5 gigavatsaat olacak. PİLDER Başkanı Kadem Usta, batarya sektöründeki yatırımlarda kısa süreli bir yavaşlama gözlemlense de, elektrikli araç üretiminin artmasıyla birlikte yatırımların yeniden ivme kazanacağını belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin elektrikli araç sektöründe sadece montaj değil, batarya üretimini de yerli olarak yapmasının teknolojik bağımsızlık açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Dünya genelinde ise lityum batarya maliyetlerinde ciddi bir düşüş yaşanıyor. 2023 yılında kilovatsaat başına 144 dolar olan maliyetin, 2025’te yaklaşık 100 dolara gerilemesi bekleniyor. Küresel batarya üretimi ise hızla artarak 2023’te 1 teravatsaat seviyesinden 2025’te 2 teravatsaat seviyesine ulaşacak. Türkiye’deki bu gelişmeler, elektrikli araç kullanımının yaygınlaşmasını desteklerken, enerji bağımsızlığına katkı sağlaması ve çevresel faydaları nedeniyle de büyük önem taşıyor. Uzmanlar, elektrikli araç kullanımının yalnızca bireysel bir tercih değil, aynı zamanda milli ve küresel sorumluluk olarak görülmesi gerektiğini vurguluyor. (Donanım Haber)
 
Geri
Üst