Araç sahipleri dikkat: Kasko ve trafik sigortasında hesap değişiyor

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
1 Temmuz 2025 itibarıyla araç sahiplerini yakından ilgilendiren yeni bir dönem başlıyor. Kasko ve zorunlu trafik sigortasında "pert" kararı artık farklı kriterlere göre verilecek. Yeni düzenlemeyle birlikte, aracın hasar oranı piyasa değerinin %60’ının altındaysa onarım yapılacak, araç pert sayılmayacak. PERT VE AĞIR HASAR KAVRAMLARI NETLEŞİYOR Yeni sistemde “tam hasar” ve “ağır hasar” arasında keskin bir fark oluşuyor. Eğer bir aracın onarım masrafı KDV dahil toplam piyasa değerini aşıyorsa, bu araç tam hasarlı sayılacak ve hurdaya ayrılacak. Ancak hasar oranı %60’ın altındaysa, araç tamir edilerek trafiğe dönebilecek. HANGİ PARÇALAR KRİTİK? BU DURUMLARDA ARAÇ DİREKT PERT SAYILACAK Bazı parçaların hasar görmesi halinde, hasar oranı %60’ın altında kalsa bile araç otomatik olarak ağır hasarlı sayılacak. Bunlar arasında şunlar yer alıyor: Sağ/sol şasi kolları Taban ve tavan sacı Ana enerji hattı ve batarya (elektrikli araçlar) Hava yastıkları ve emniyet sistemleri Sürücü kabini (kamyon ve çekici türü araçlarda) Bu parçalardan biri dahi hasar görürse araç trafiğe çıkamayacak, çekme belgesi alınacak. EKSPER 5 GÜNDE RAPOR VERECEK Yeni sistemde tüm karar, bağımsız ekspertiz raporuna göre verilecek. Eksper, aracın durumuna ilişkin raporunu en geç 5 iş günü içinde Sigorta Bilgi Merkezi’ne iletecek. Bu rapor doğrultusunda sigorta şirketi tazminat ödemesi yapabilecek. AĞIR HASARLI ARAÇLARDA İKİNCİ EL DEĞERLER DÜŞECEK Hasarı onarılan ancak kritik parçaları sağlam olan araçlar yeniden trafiğe çıkabilecek. Ancak bu araçların ikinci el piyasa değerlerinde ciddi düşüşler yaşanacak. Örneğin; değeri 1 milyon TL olan bir araç, 550 bin TL hasar sonrası onarılmış olsa dahi, satışta değerinin %50 altına düşebilecek. TAMİR EDİLEN ARAÇ ALINIR MI? Uzmanlar, yalnızca kaporta hasarı bulunan ve şasiye zarar gelmemiş araçların güvenli şekilde kullanılabileceğini belirtiyor. Ancak merdiven altı tamirciler yerine, işinde uzman, kurumsal servislerin tercih edilmesi büyük önem taşıyor. BOYA VE DEĞİŞEN TAKINTISI FİYAT DÜŞÜRÜYOR Türkiye’de boya veya parça değişimi araç değeri üzerinde olumsuz algı oluştururken, Avrupa’da bu durum sorun edilmeden araçlar kullanılmaya devam ediyor. Uzmanlar, değişen parçaya değil, hasarın ne kadar doğru tamir edildiğine odaklanılması gerektiğini vurguluyor. (NTV)
 
Geri
Üst