Tüketici Hakem Heyetlerinden Rekor Karar: 2025’in İlk Yarısında 396 Bin Uyuşmazlık Sonuçlandı

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici

Bakanlık verilerine göre, bu yılın ilk yarısında toplam 408.717 başvuru gerçekleştirildi. Başvuruların yaklaşık %71’i e-Devlet üzerinden elektronik ortamda yapıldı. Bu oran, dijitalleşmenin tüketici tercihleri üzerindeki etkisini bir kez daha ortaya koydu.


Başvuruların Dağılımı:

  • %37’si ayıplı mal
  • %26’sı ayıplı hizmet
  • En çok şikayet edilen ürünler arasında ayakkabı, kıyafet ve tekstil ürünleri (%17) yer aldı.
  • GSM aboneliği, kredi kartı üyelik ücreti, cep telefonu, mobilya ve internet aboneliği gibi kalemler dikkat çekti.
  • E-ticaret (mesafeli sözleşmeler) ile ilgili başvurular %4,95 oranında gerçekleşti.

Sektörel Başvuru Oranları: | Sektör | Başvuru Adedi | Oran | |-----------------------|----------------|-----------| | Perakende Ticaret | 222.089 | %54,33 | | Abonelik Hizmetleri | 46.260 | %11,31 | | Finansal Hizmetler | 39.547 | %9,67 |

Tüketici hakem heyetleri, bugüne kadar 18 milyondan fazla uyuşmazlığı mahkemeye intikal etmeden çözerek vatandaşların ekonomik haklarını koruma misyonunu sürdürüyor. 2025 yılı itibarıyla 149.000 TL’nin altındaki uyuşmazlıklarda bu mekanizmadan faydalanmak mümkün.
 
Geri
Üst