A
Admin
Yönetici
Yönetici
Bakanlık verilerine göre, bu yılın ilk yarısında toplam 408.717 başvuru gerçekleştirildi. Başvuruların yaklaşık %71’i e-Devlet üzerinden elektronik ortamda yapıldı. Bu oran, dijitalleşmenin tüketici tercihleri üzerindeki etkisini bir kez daha ortaya koydu.
Başvuruların Dağılımı:
- %37’si ayıplı mal
- %26’sı ayıplı hizmet
- En çok şikayet edilen ürünler arasında ayakkabı, kıyafet ve tekstil ürünleri (%17) yer aldı.
- GSM aboneliği, kredi kartı üyelik ücreti, cep telefonu, mobilya ve internet aboneliği gibi kalemler dikkat çekti.
- E-ticaret (mesafeli sözleşmeler) ile ilgili başvurular %4,95 oranında gerçekleşti.
Sektörel Başvuru Oranları: | Sektör | Başvuru Adedi | Oran | |-----------------------|----------------|-----------| | Perakende Ticaret | 222.089 | %54,33 | | Abonelik Hizmetleri | 46.260 | %11,31 | | Finansal Hizmetler | 39.547 | %9,67 |
Tüketici hakem heyetleri, bugüne kadar 18 milyondan fazla uyuşmazlığı mahkemeye intikal etmeden çözerek vatandaşların ekonomik haklarını koruma misyonunu sürdürüyor. 2025 yılı itibarıyla 149.000 TL’nin altındaki uyuşmazlıklarda bu mekanizmadan faydalanmak mümkün.