A
Admin
Yönetici
Yönetici
300 Bin Adet Treyler Jantı Satışı ve Hafifletme Hedefi Maxion İnci Jant Grubu Türkiye ve Avrupa Ticari Jantlar Satış Direktörü İshak Şikar, fuarla ilgili yaptığı açıklamalarda, yıllık yaklaşık 300 bin adet treyler jantı satışı gerçekleştirdiklerini belirtti. Şikar, özellikle karbon hedefleriyle birlikte ağırlığın daha da önemli hale geldiğini vurgulayarak, 2030'a kadar karbon emisyonlarını %90 oranında azaltmayı, 2040 gibi de "karbon içermeyen" (carbon-free) olmayı hedeflediklerini söyledi. Kamyon Sektöründe Lider Tedarikçi ve Yenilikçi Ürünler Şikar, kamyon sektöründe Türkiye'de Mercedes ve Ford'un tek tedarikçisi olduklarını, ayrıca Mercedes Aksaray'ın Hoşdere otobüsünün de tek tedarikçisi konumunda bulunduklarını belirtti. Avrupa'da ise Daimler'in %70 oranında tedarikçisi olduklarını ekledi. Fuarda sergiledikleri kamyon jantının hem Avrupa'da hem de Türkiye'de üretilen en hafif ve en dayanıklı jant olduğunu vurgulayan Şikar, bu jantın özellikle tek parça tasarımıyla dikkat çektiğini ifade etti. Şikar, geçmişte çok parçalı, eski tip çemberli jantların kullanıldığını ancak Avrupa'nın artık tek parçalı janta geçtiğini belirterek, "Bu özellikleri sağlamak için de biz yüksek taşıma kapasitesini sağlamak üzere arttırdık. 6 tona kadar çıkardık bunu" dedi. Özellikle havalimanı inşaatlarında kullanılan Volvo kamyonlar gibi yüksek lastik tüketimi olan araçlarda jant kırılması durumunda yaşanan duruş sürelerinin önüne geçilmesi açısından bu jantların kritik önem taşıdığını kaydetti. İstanbul Havalimanı'nı yapan kamyon filosunun tamamında kendi jantlarının kullanıldığını ve herhangi bir sıkıntı yaşanmadığını belirten Şikar, bu jantların Scania ve MAN gibi diğer kamyon üreticilerine de verildiğini ekledi. Maxion İnci Jant Grubu'nun hem Maxion olarak hem de Türkiye menşeli Maxion Jantaş ürünleri olarak dünya genelinde kabul görmüş bir kalite seviyesine sahip olduğunu belirten Şikar, Renault ve Volvo'nun 25 yıldır tüm dünyadaki çok parçalı jantlarının %100 tedarikçisi olduklarını da sözlerine ekledi. Lastik firmalarının bu tip yenilikleri "yıkıcı inovasyon" olarak adlandırdığını ifade etti.