Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Kırşehir Ahi Evran Üniversitesinden: KIRŞEHİR AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ KARİYER PLANLAMA UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ BÖLÜM Başlangıç Hükümleri Amaç MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar. Dayanak MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu, b) Merkez: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezini, c) Müdür: Merkezin Müdürünü, ç) Rektör: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Rektörünü, d) Üniversite: Kırşehir Ahi Evran Üniversitesini, e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu, ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları Merkezin amaçları ve faaliyet alanları MADDE 5- (1) Merkezin amaçları ve faaliyet alanları şunlardır: a) Öğrencilere liderlik, motivasyon ve takım çalışması becerilerini kazandırmak. b) Öğrencilere ders seçimi, bilgisayar kullanımı ve yabancı dil becerilerini geliştirmek gibi konularda danışmanlık yapmak. c) İş yeri yöneticileri ile öğrencileri bir araya getirerek öğrencilerin istihdam olanaklarını artırmak. ç) Kariyer günleri ve/veya fuarları düzenlemek. d) Öğrencilerin eğilimlerini ve yeteneklerini belirleyerek iş seçimi konusunda rehberlik etmek. e) Öğrencileri lisansüstü eğitim öğretime ve araştırma çalışmalarına yönlendirmek. f) Öğrencilere, mezuniyet öncesi ve sonrasında ilgili kamu kurumları iş birliğinde iş başvurusu, özgeçmiş hazırlama, mülakat teknikleri ve etkili iletişim becerileri konularında eğitim faaliyetleri düzenlemek. g) Merkezde yapılan çalışmaların sonuçlarını kurum ve kuruluşlarla paylaşarak bölgesel kalkınmaya katkıda bulunmak. ğ) Öğrencilerin staj ve iş imkânları konularında faydalanabileceği platformları oluşturmak, oluşturulan platformu tanıtmak ve işverenlerin kullanımına sunmak suretiyle öğrencilerin staj ve yarı zamanlı iş olanakları ile iş hayatını yerinde tanımalarını sağlamak. h) Düzenli görüşmeler yaparak öğrencilerin ilgi alanlarını ve yeteneklerini belirlemek, bu amaçla mesleki eğilim ve genel yetenek testleri gibi uygulamalar yapmak. ı) Öğrencilere ve mezunlara yönelik insan kaynakları veri tabanı oluşturmak ve izlemek. i) Öğrenci ve mezunlar için kariyer imkânlarını araştırmak, mezunların istihdam alanına giren işletmelerin ve kuruluşların bilgilerinin bulunduğu envanter oluşturmak ve envanteri düzenli olarak güncellemek. j) Mesleğinde başarılı olmuş kişiler ile öğrencileri bir araya getirecek seminer, çalıştay, panel ve benzeri faaliyetler düzenlemek. k) Öğrencilere yönelik eğitsel amaçlı işyeri tanıtım gezileri organize etmek. l) Öğrenciler için staj imkânları oluşturmak ve uygun bir şekilde stajlarını tamamlamalarına yardımcı olmak. m) İş gören talebinde bulunan kuruluşlarla iletişim kurarak öğrencilerin iş bulmalarını kolaylaştırmak. n) Kariyer planlama ve geliştirmeye yönelik yerel, ulusal ve uluslararası nitelikte projeler hazırlamak ve uygulamak. o) Ön lisans ve lisans düzeyinde kariyer başlıklı ve içerikli derslerin yürütülmesine katkı sağlamak. ö) Kariyer planlama ve geliştirme süreçlerini, üniversite öğrenci adayları, üniversite öğrencileri, mezunları ve aileleri ile diğer tüm paydaşları içerir bütünsel bir yaklaşımla ele alarak Merkezin amaçları doğrultusunda faaliyetler gerçekleştirmek. p) Kariyer planlama hizmetlerinin sunumunda yurt içi ve yurt dışındaki diğer üniversiteler ile iş birliği içinde olmak. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri Merkezin yönetim organları MADDE 6- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır: a) Müdür. b) Yönetim Kurulu. c) Danışma Kurulu. Müdür MADDE 7- (1) Müdür; Merkezin amaçları ve faaliyet alanları doğrultusunda çalışmaları bulunan öğretim elemanları arasından, Rektör tarafından üç yıl süreyle görevlendirilir. Görev süresi biten Müdür aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. (2) Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak üzere Müdürün önerisi üzerine Üniversite öğretim elemanları arasından Rektör tarafından iki kişi üç yıl için müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Müdürün görev süresi sona erdiğinde müdür yardımcılarının görevi de sona erer. Rektör aynı usulle müdür yardımcılarını değiştirebilir veya tekrar görevlendirebilir. (3) Müdür, görevi başında bulunmadığı zamanlarda yardımcılarından birini vekil olarak bırakır. Vekâlet altı aydan fazla sürerse aynı usulle yeni Müdür görevlendirilir. Müdürün görevleri MADDE 8- (1) Müdür; Merkezin amaçları doğrultusundaki çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden, Merkezin tüm etkinliklerinin gözetim ve denetiminden ve bu konularda gerekli önlemlerin alınmasından Rektöre karşı sorumludur. (2) Müdürün görevleri şunlardır: a) Merkezi temsil etmek, yönetmek, Merkezin idari işlerini yürütmek. b) Yönetim ve Danışma Kuruluna başkanlık etmek, bu kurulları toplantıya çağırmak ve toplantı gündemini hazırlamak. c) Yönetim Kurulu kararlarının uygulanmasını sağlamak ve gerektiğinde çalışma grupları oluşturmak. ç) Yönetim Kurulunun aldığı kararları uygulamak. d) Yurt içi ve yurt dışı kariyer ofisleri ile iş birliği yaparak Merkezin amacına uygun projelerin geliştirilmesini sağlamak. e) Merkezin amaçları doğrultusunda işin gerektirdiği diğer görevleri belirlemek ve görevlerin yerine getirilmesini sağlamak. f) Yıllık plan ve program önerilerini hazırlayarak Yönetim Kuruluna ve kabul edilen şekli ile Rektörün onayına sunmak. g) Merkezin yıllık faaliyet raporunu Yönetim Kurulunun da görüşünü aldıktan sonra Rektöre sunmak. Yönetim Kurulu MADDE 9- (1) Yönetim Kurulu, Müdürün başkanlığında, Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili çalışmaları bulunan Üniversite öğretim elemanları arasından üç yıl için görevlendirilen altı kişi olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur. Görev süresi biten üye aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir. (2) Yönetim Kurulu ayda en az bir kez toplanır. Müdür gerekli gördüğünde Yönetim Kurulunu toplantıya çağırabilir. Yönetim Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği durumunda Müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış kabul edilir. İzinsiz ve mazeretsiz olarak bir yılda ardışık olarak üç toplantıya katılmayan üyenin üyeliği kendiliğinden sona erer. Yönetim Kurulunun görevleri MADDE 10- (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır: a) Merkezin amacına uygun strateji, politika ve faaliyet planları oluşturarak Rektörün onayına sunmak; onaylanan strateji, politika ve faaliyet planlarının uygulanmasını takip etmek. b) Merkez bünyesinde yürütülecek her türlü eğitim faaliyetini planlamak, yürütmek ve bu eğitimlerin sonuç raporlarını incelemek. c) Merkezin program taslağını hazırlamak. ç) Yurt içi ve yurt dışındaki kamu kurumu ve özel kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve usullerini tespit etmek. d) Araştırıcı ve uygulayıcı elemanların araştırma ve yayın konularındaki destek isteklerini karara bağlamak. e) Eğitim etkinlikleri sonunda verilecek olan katılım belgesi, sertifika ve benzeri belgelerin düzenlenmesi ve takdimi ile ilgili esasları belirlemek. f) Danışma Kurulu üyelerini belirleyerek Rektöre önermek. g) Danışma Kurulunun önerilerini değerlendirerek karara bağlamak. ğ) Her takvim yılının başında çalışma organlarından gelen önerileri ve raporları değerlendirmek, ilgili konularda gerekli kararları almak. Danışma Kurulu MADDE 11- (1) Danışma Kurulu; üniversite-sanayi iş birliği, kariyer danışmanlığı, kariyer yönetimi ve insan kaynakları yönetimi alanlarında çalışmalar yapmış ve deneyimli Üniversite öğretim elemanları, mezunları ve Merkezin faaliyetleri ile ilgili kuruluş temsilcileri arasından Yönetim Kurulunca önerilen ve üç yıl için Rektör tarafından görevlendirilen toplam yedi üyeden oluşur. Danışma Kurulu üyeleri, üyeler arasından bir başkan, başkan yardımcısı ve raportör belirler. (2) Danışma Kurulu, ihtiyaç duyulması halinde görüşlerine başvurmak üzere, diğer kamu kurum ve kuruluşlarından oy hakları olmaksızın toplantılarına temsilci davet edebilir. (3) Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine yılda en az bir kez salt çoğunlukla toplanır. Müdür, gerekli gördüğü takdirde Danışma Kurulunu toplantıya çağırabilir. Danışma Kurulunun görevleri MADDE 12- (1) Danışma Kurulunun görevleri şunlardır: a) Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili görüş, öneri ve katkıda bulunmak. b) Her yıl Merkezin faaliyetlerine ilişkin gözlemleri yansıtan danışma raporunu hazırlamak. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Personel ihtiyacı MADDE 13- (1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır. Harcama yetkilisi MADDE 14- (1) Merkezin harcama yetkilisi Müdürdür. Hüküm bulunmayan haller MADDE 15- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır. Yürürlükten kaldırılan yönetmelik MADDE 16- (1) 4/3/2015 tarihli ve 29285 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ahi Evran Üniversitesi Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük MADDE 17- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 18- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Rektörü yürütür.
 
Geri
Üst