İzmir Büyükşehir Belediyesi’nden “Akıllı Sistem Yok” iddialarına yanıt

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
İzmir Büyükşehir Belediyesi, AK Parti İzmir İl Başkanı Bilal Saygılı’nın “Akıllı sistem ortada yok” yönündeki açıklamasının gerçeği yansıtmadığını belirtti. Belediye tarafından yapılan bilgilendirmede, kent genelinde aktif olarak kullanılan Akıllı Trafik Yönetim Sistemi’nin tüm detayları kamuoyu ile paylaşıldı. Kentte 480 Kavşakta Akıllı Sistem Aktif İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin sorumluluğundaki 480 kavşakta Akıllı Trafik Yönetim Sistemi’nin etkin biçimde kullanıldığına dikkat çekildi. Sistemin tüm kavşaklara yayılması için çalışmaların sürdüğü belirtilirken, İl Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı trafik polislerinin 7/24 sistem kontrol odasında görev yaptığı da vurgulandı. Akıllı Trafik Sistemi Nedir, Nasıl Çalışır? Akıllı Trafik Yönetim Sistemi, trafiği daha güvenli, konforlu ve koordineli yönetmeyi amaçlayan bir yazılım ve donanım altyapısına dayanıyor. Kavşaklarda yer alan sensörler sayesinde sinyal süreleri araç yoğunluğuna göre otomatik olarak ayarlanabiliyor. Kavşaklar arasında dijital bağlantı sağlanarak trafik akışı senkronize ediliyor ve böylece yoğunlukların azaltılması hedefleniyor. Rakamlarla Akıllı Trafik Uygulamaları İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yol ağı üzerinde: Toplam 615 sinyalizasyonlu kavşak bulunuyor bunlardan 480’i adaptif (akıllı) kavşak, 411’i uzaktan erişimli kavşak, 233’ü ise güneş enerjili flaşör tesisli kavşaklardan oluşuyor. Ayrıca 425 kavşakta manyetik sensörler, 35’inde optik kameralar, 20’sinde ise her iki sistem birlikte kullanılıyor. Uzaktan erişimli kavşaklara İZUM (İzmir Ulaşım Merkezi) binasından anlık bağlantı sağlanabiliyor. Trafik Polisleriyle Ortak Müdahale Sinyalizasyon sistemlerine entegre edilen kameralarla 168 kavşak canlı olarak izlenebiliyor. Kontrol odasında görev yapan trafik polisleri ile sahadaki ekipler arasında anlık bilgi paylaşımı yapılarak, ihtiyaç duyulan anlarda kavşaklara uzaktan müdahale edilebiliyor. Özellikle yoğunluk yaşanan şeritlere daha uzun yeşil ışık süresi tanınarak trafik akışının düzenlenmesi sağlanıyor. Ulaşım Yatırımlarında Kararlılık Sürüyor Belediye, sadece akıllı sistemlerle değil, aynı zamanda fiziksel altyapı yatırımlarıyla da kent içi ulaşımı iyileştirmek için çalışmalarını sürdürüyor. Bu yıl 120 yeni otobüsün filoya katılması hedeflenirken, Buca Metrosu’nda kazı çalışmaları hızla ilerliyor. Çiğli, Konak ve Karşıyaka tramvay hatları için 22 adet elektrikli araç alımı sözleşmesi imzalandı. Tüneller, Alt-Üst Geçitler ve Yeni Yollar İzmir’in en uzun karayolu tüneli olacak Onat Tüneli’nde kazılar tamamlanma aşamasına gelirken; Mürselpaşa Alt Geçidi’nin yapımı başladı. Ayrıca Bayraklı, Gaziemir, Altındağ ve Karataş’taki üst geçit projeleri ile Eski Havaalanı Caddesi gibi kilit ulaşım noktalarında yapılan düzenlemeler de trafiğe soluk aldırmayı hedefliyor. Karabağlar ve Güzelbahçe’de Yeni Yol Projeleri Karabağlar Bozyaka’da Dostluk Bulvarı ile Eskiizmir Caddesi arasında açılan yeni imar yolunun, bölgedeki trafik yükünü hafifletmesi bekleniyor. Aynı şekilde Güzelbahçe sahil yolu üzerindeki 75. Yıl Cumhuriyet Bulvarı projesinde sona gelindi. Bütçe Kısıtlamalarına Rağmen Yatırımlar Devam Ediyor Merkezi yönetimin ciddi bütçe kesintilerine rağmen İzmir Büyükşehir Belediyesi, ulaşım yatırımlarına devam etme iradesini koruyor. Belediyenin açıklamasında, AK Parti İzmir İl Başkanı Saygılı’nın merkezi bütçeden yalnızca 3 bin lira ayrılan Halkapınar–Otogar Metro Hattı ve bir türlü yatırım planına alınmayan ikinci çevre yolu konusunda da hassasiyet göstermesi beklendiği ifade edildi. Uluslararası Fonlar Hazır, Onay Bekleniyor Belediye, önemli kavşak projeleri için uluslararası fonlardan temin edilen kaynakların kullanımına dair merkezi idareden gerekli onayların bir an önce verilmesini beklediklerini de duyurdu. Kamuoyunun, bu tür yatırımların gecikmemesi adına merkezi yönetimden de talepte bulunmasının önemine dikkat çekildi. Bülten
 
Geri
Üst