A
Admin
Yönetici
Yönetici
DHL eCommerce’ün 2025 E-Ticaret Trendleri Raporu’na göre; Online alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 82’si, sürdürülebilirliği satın alma kararlarında önemli bir kriter olarak değerlendiriyor. Yapay zeka vazgeçilmez hale geliyor: Türkiye’deki tüketiciler yüzde 90’ı, artırılmış gerçeklik ve sanal deneme, DHL eCommerce, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu 24 ülkede 24 bin online tüketicinin katılımıyla gerçekleştirdiği 2025 E-Ticaret Trendleri Raporu’nu yayımladı. Rapor, online perakendenin geleceğini şekillendiren tüketici beklentilerindeki dönüşümü detaylı bir şekilde analiz ediyor. Yapay Zeka Destekli Alışveriş Trendleri Üretken yapay zekadaki gelişmeler, online alışverişi dönüştürüyor. Türkiye’deki tüketicilerin yüzde 90’ı, satıcıların yapay zeka destekli alışveriş özellikleri sunmasını istiyor. Artırılmış gerçeklik ve sesli ürün arama gibi özellikler talep gören alanlar arasında. Sosyal Medyanın Alışverişteki Rolü Geleneksel e-ticaret yerini sosyal platformlara bırakıyor. Türk tüketicilerin yüzde 75’i sosyal medya üzerinden alışveriş yaparken, yüzde 81’i bu platformların gelecekte birincil alışveriş noktaları olmasını bekliyor. Sürdürülebilir Alışveriş ve Döngüsel Ekonomi Sürdürülebilirlik artık temel bir tüketici talebi haline gelmiş durumda. Online alışveriş yaparken sürdürülebilirliği göz önünde bulunduran Türk tüketicilerin oranı yüzde 82. Aynı zamanda döngüsel tüketim eğilimi de artıyor.