A
Admin
Yönetici
Yönetici
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin Ankara ile Afyonkarahisar arasındaki kısmını helikopterle havadan denetledi. Afyonkarahisar’da basın mensuplarına bilgi veren Bakan, seyahat sürelerinde önemli düşüşler yaşanacağını söyledi. SEYAHAT SÜRELERİNDE YARIYA YAKIN AZALMA Bakan Uraloğlu, Ankara-İzmir arası yolculuğun 3,5 saate ineceğini; Ankara-Afyonkarahisar arasının 1 saat 40 dakikaya; Ankara-Uşak arası seyahatin ise 6 saat 50 dakikadan 2 saat 10 dakikaya düşeceğini aktardı. Ankara-Manisa arası mesafenin de 11 saat 45 dakikadan 2 saat 50 dakikaya kısalacağını belirtti. DEMİR YOLU AĞI VE YATIRIMLARDA SON DURUM 2002’den itibaren demir yollarına yaklaşık 64 milyar dolar yatırım yapıldığını vurgulayan Bakan, demir yolu ağının 11 bin kilometreden 13 bin 919 kilometreye yükseldiğini söyledi. YHT ve hızlı tren hatlarının toplamda yaklaşık 3 bin kilometreye ulaştığını ifade etti. Marmaray ve Bakü-Tiflis-Kars projeleriyle Türkiye’nin Asya-Avrupa demir yolu koridorundaki konumunun güçlendiğini belirtti. DEVASA ALTYAPI ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR Proje kapsamında, 10 istasyonun yanı sıra 49 tünel, 67 viyadük, 81 köprü ve yüzlerce menfez ile üst-alt geçit inşa edildiği bilgisini paylaşan Bakan, toplam mesafenin 824 kilometreden 624 kilometreye ineceğini bildirdi. EKONOMİK VE TURİZMSEL KATKILAR BEKLENİYOR Hattın Afyon’un termal turizmine, Uşak ve Manisa’nın tarım ve sanayi potansiyeline önemli ivme kazandıracağını söyleyen Uraloğlu, “Bu hat ticaret, turizm ve kültürel etkileşimde altın bir çağ başlatacak” dedi. YILLIK YOLCU VE YÜK TAŞIMA HEDEFLERİ Tamamlandığında yılda 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşınmasının hedeflendiğini belirten Bakan, hızlı trenin seyahat konforu ve süresindeki avantajlarına dikkat çekti. BAKAN URALOĞLU’NUN AÇIKLAMALARI: “Ankara-İzmir arası seyahat süremiz 3,5 saate düşerken; Ankara-Afyon arası seyahat süresi 1 saat 40 dakikaya, Ankara-Uşak arası 2 saat 10 dakikaya, Ankara-Manisa arası ise 2 saat 50 dakikaya inecek. Hattımız tamamlandığında yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşıyacağımızı öngörüyoruz. Bu proje, güzergah üzerindeki şehirlerin ekonomik ve kültürel gelişimine yeni bir ivme kazandıracak.” İNŞAATTA SON DURUM Helikopterle yaptığı inceleme sırasında projenin kazı işlerinde yüzde 97, dolgu işlerinde yüzde 84, köprü-viyadüklerde yüzde 90 ilerleme sağlandığını açıklayan Bakan, altyapı çalışmalarının da hızla devam ettiğini aktardı.