Bakan Schnieder’den Demiryolu Reformu

  • Konbuyu başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi
A

Admin

Yönetici
Yönetici
Bakan, mevcut yeniden yapılandırma planlarına temkinli yaklaşırken, temel sorunun personel değil, yapısal olduğunu vurguladı. Demiryolu İçin Yol Haritası Hazırlanıyor Ağır aksaklıklar, yıpranmış altyapı ve memnuniyetsiz yolcularla boğuşan Deutsche Bahn’ın geleceği için çalışmalara hız verildi. Ulaştırma Bakanı Schnieder, “Demiryolunun birkaç yıl içinde nerede olmasını istiyoruz? Hedeflerimize nasıl ulaşabiliriz?” sorularına yanıt verecek bir strateji hazırlığında olduklarını söyledi. Planın en geç yaz sonuna kadar bakanlıkta hazır olması bekleniyor. Personel değişikliklerinin strateji tamamlanmadan gündeme gelmeyeceğini belirten Schnieder, Deutsche Bahn CEO’su Richard Lutz’un geleceği gibi tartışmalar için öncelikle yapısal planın netleşmesi gerektiğini kaydetti. Personel Değişikliği Yeterli Değil Koalisyon anlaşmasında Deutsche Bahn’ın yönetim ve denetim kurullarında profesyonelleşme çağrısı yapılırken, Schnieder kısa vadeli değişikliklere temkinli yaklaşıyor. “Koçu değiştirmekle her şey çözülmez. Amacımız iyi konumlanmış, işlevsel bir Deutsche Bahn oluşturmak,” diyen Bakan, şirketin güvenilir, dakik, temiz ve ekonomik olmasının yanı sıra aile dostu bir yapıya da kavuşması gerektiğini ifade etti. Asıl Sorun: Harap Altyapı Deutsche Bahn’ın uzun mesafe trenleri geçtiğimiz yıl demiryolu reformundan bu yana en düşük dakiklik oranına ulaştı. 2024 hedefi, ICE ve IC trenlerinin en az %65 ila %70’inin büyük gecikme olmadan varış noktalarına ulaşması. Ancak bu hedef için kalan aylarda performansın ciddi oranda artırılması gerekiyor. Bakan Schnieder, sorunların temelinin kötü altyapıdan kaynaklandığını vurguladı. 40’tan fazla yoğun kullanılan hattın yenilenmesi planlanıyor. Ancak CDU, bu konuda daha önce şüpheci bir tavır takınmıştı. Yenilemelerde Esneklik Gündemde Schnieder, prensip olarak planlanan genel yenileme projelerine bağlı kalınacağını belirtti. Ancak mevcut durumda uygulamanın yeniden değerlendirilmesi gerektiğini vurguladı: “Bir yılda dokuz yüksek yoğunluklu hattı aynı anda mı yenilemeliyiz? Bu yükün belirli alanlarda azaltılması veya projelerin kademeli olarak gerçekleştirilmesi daha mantıklı olabilir.” Deutsche Bahn, yoğun hatların yenilenmesini etaplara bölerek yaymayı planlıyor. Bu kapsamda son hatların tamamlanması, daha önce planlanan 2031 yerine 2030’ların ortasını bulabilir.
 
Geri
Üst